10. óra: Önálló munka III.

A mai órán is önállóan kell feladatokat megoldaniuk.

Elõkészületek

-1. lépés: Nyissa meg a fájlkezelõt!

A 6inf2 könyvtárában hozzon létre egy új mappát gyakorlat3 néven!

A mai óra munkáit (a megadott néven) oda mentse!

0. lépés: indítsa el a böngészõt, és lépjen be a programozó felületre (jobb egér, megnyitás új lapon):

https://makecode.microbit.org/#


1. feladat: Készítsen programot vetites néven, a következõ feladattal:

- Öt tetszése szerinti ikont vetítsen 500 ms-onként (vagyis bármely két ikon közt ennyi ideig várjon) egymás után a végtelenségig;

- Ha megnyomjuk az A gombot, a vetítés álljon le!

- Ha megnyomjuk a B gombot, az animáció induljon újra!

- És ez így a végtelenségig...

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!


2. feladat: Készítsen programot fenypont néven, a következõ feladattal:

- Létrehoz két változót - mondjuk x és y néven; mindkettõjük kezdõértéke 2;

- Felkapcsolja az (x,y) koordinátájú LED-et;

- Ha a lapkát valamerre megdöntjük, akkor a fénypont abba az irányba egyet lép;

- Gondoskodjon arról, hogy ha a pontocska eléri a lapka szélét, akkor tovább (abba az irányba) már ne lépjen!

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!


3. feladat: Hozzon létre egy programot toronyhaz néven!

Azt imitáljuk, hogy egy toronyházban véletlenszerûen világítanak, majd elsötétednek az ablakok - minden oszlopban egy-egy.

Feladat:

- Hozzon létre öt változót, pl. y0, y1, y2, y3 és y4 néven;

- Minden változóba tegyen bele egy véletlen számot 0-4 között;

- Kapcsolja fel a (0,y0), (1,y1), (2,y2), (3,y3) és (4,y4) koordinátájú LED-eket;

- 200 ms várakozás után a megfelelõ LED-eket kapcsolja le, generálja újra a véletlen számokat, majd kapcsolja fel a megfelelõ LED-eket;

- És ez így menjen a végtelenségig...

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!

Jó munkát!