10. óra: Önálló munka III.
A mai órán is önállóan kell feladatokat megoldaniuk.Elõkészületek
-1. lépés: Nyissa meg a fájlkezelõt!
A 6inf2 könyvtárában hozzon létre egy új mappát gyakorlat3 néven!
A mai óra munkáit (a megadott néven) oda mentse!
0. lépés: indítsa el a böngészõt, és lépjen be a programozó felületre (jobb egér, megnyitás új lapon):
https://makecode.microbit.org/#
- Öt tetszése szerinti ikont vetítsen 500 ms-onként (vagyis bármely két ikon közt ennyi ideig várjon) egymás után a végtelenségig;
- Ha megnyomjuk az A gombot, a vetítés álljon le!
- Ha megnyomjuk a B gombot, az animáció induljon újra!
- És ez így a végtelenségig...
Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!
- Létrehoz két változót - mondjuk x és y néven; mindkettõjük kezdõértéke 2;
- Felkapcsolja az (x,y) koordinátájú LED-et;
- Ha a lapkát valamerre megdöntjük, akkor a fénypont abba az irányba egyet lép;
- Gondoskodjon arról, hogy ha a pontocska eléri a lapka szélét, akkor tovább (abba az irányba) már ne lépjen!
Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!
Azt imitáljuk, hogy egy toronyházban véletlenszerûen világítanak, majd elsötétednek az ablakok - minden oszlopban egy-egy.
Feladat:
- Hozzon létre öt változót, pl. y0, y1, y2, y3 és y4 néven;
- Minden változóba tegyen bele egy véletlen számot 0-4 között;
- Kapcsolja fel a (0,y0), (1,y1), (2,y2), (3,y3) és (4,y4) koordinátájú LED-eket;
- 200 ms várakozás után a megfelelõ LED-eket kapcsolja le, generálja újra a véletlen számokat, majd kapcsolja fel a megfelelõ LED-eket;
- És ez így menjen a végtelenségig...
Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!
Jó munkát!