6. óra: Fénypontmozgatás befejezése
Egy fénypontot mozgatunk a micro:bit-en úgy, hogy amerre döntjük, arra megy.Elõkészületek
0. lépés: indítsa el a böngészõt, és lépjen be a programozó feületre (jobb egér, megnyitás új lapon):
https://makecode.microbit.org/#
Töltse le a Dokumentumok mappába a múlt órai programot (jobb egér, 'hivatkozás mentése más néven'):
Nyissa meg a fájlkezelõben a Dokumentumok mappát, és onnan egérrel húzza át a letöltött programot a wbes programozói felületre.
A következõ kép fogadja:
mozgatas.hexA programot töltse le a micro:bit-re, tegyen rá áramforrást, majd próbálja ki!
A játék vége
A mozgatásnak a célja legyen az, hogy a kis fénypontot a kijelzõ középsõ pozíciójába kell juttatnunk. (Koordinátái: (2;2).)
Feladat: Módosítsuk úgy a programot, hogy észlelje, ha ez sikerült! Ekkor (ha tehát siker van) állítsa meg 1 másodpercre ott a fénypontot, majd jelenjen meg egy mosolygó smiley!
1. lépés: Az 'állandóan' blokk teljes tartalma a játékunk futását végzi. Azt most egyben (ehhez a legfelsõ blokkot kell megfogni) húzzuk félre, és helyére az állandóan blokkba tegyünk egy elágazást, mely azt figyeli, hogy nem áll-e fenn a játék befejezésének feltétele.
A feltétel az, hogy x = 2 és y = 2.
Így állunk:
2. lépés: A feltétel alatti blokkba tegyünk egy 1 mp-es szünetet, majd a smiley-t megjelenítõ ikont; az alsó (különben ágba) kerüljön a játék futását végzõ - elõbb kiemelt - teljes cucc!
Az eredmény:
Töltse rá a micro:bit-re, és próbálja ki!