Összeállították a legjobb egyházi gimnáziumok rangsorát
Az egyházi gimnáziumok rangsorát az idén is a budapesti Deák Téri Evangélikus Gimnázium vezeti.
Az ország száz legjobb gimnáziumát rangsoroló kiadványban az egyházi fenntartású intézmények között a második helyet a szintén budapesti Piarista Gimnázium, a harmadikat pedig a Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Szakkollégium szerezte meg.
A tavalyi évhez viszonyítva a Deák Téri Evangélikus Gimnázium megőrizte pozícióját, a Piarista Gimnázium a tavalyi ötödik helyről a dobogó második fokára ugrott, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Szakkollégium viszont eggyel hátrébb, a másodikról a harmadik helyre csúszott.
1. Deák Téri Evangélikus Gimnázium (Budapest)
2. Piarista Gimnázium (Budapest)
3. Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Szakkollégium
4. Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (Gödöllő)
5. Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium (Budapest)
Összesen huszonkét egyházi iskola jutott be a legjobb száz közé, ebből nyolc az első ötvenbe. E huszonkét intézményből tizenhét a katolikus, három a református, kettő az evangélikus egyházhoz tartozik. A régi iskolarendek által fenntartott gimnáziumok közül kettő-kettő jutott be a top százba a bencésektől, a ciszterciektől és a ferencesektől, egy-egy a jezsuitáktól és a premontreiektől – olvasható a kiadványban, amelyből az is kiderül: a huszonkét egyházi gimnáziumból csak hét budapesti, a többi vidéki.
Ahogy az előző években, úgy az idén három fő szempont alapján állították össze a rangsort: figyelembe vették a nappali tagozatos tizedik évfolyamosok 2018-as kompetenciamérésének eredményeit matematikából és szövegértésből, a nappali tagozatosok érettségi eredményeit matematikából, magyar nyelvből és irodalomból, történelemből és idegen nyelvből, valamint a felsőoktatási felvételin egyetemre-főiskolára bejutott diákok átlagpontszámát.
„Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolák munkája ennél sokkal komplexebb, és eredményességük számos más – gyakran nehezebben mérhető – tényezőben is megmutatkozik. Ezért a megítélésüknél a rangsorbeli helyezések mellett a szülőknek és a diákoknak a középiskolákról rendelkezésre álló további információkat is javaslunk figyelembe venni, mint ahogy a TOP 100 iskola bemutatása során mi is többről szólunk, mint a puszta rangsorokról” – olvasható a kiadványban.
(Forrás: eduline, hvg)