Animációk készítése GIMP-ben

Mosolygós arc

  1. Hozz létre egy 200*200-as fehér hátterű lapot!
  2. Rajzolj bele egy fekete kört!
    1. Szűrők/Megjelenés GFig (Ez a menü geometriai alakzatok rajzolására jó.)
    2. Ecset beállítása után, a kört középről terjeszti ki.
    3. Vonal húzúsával rajzolj neki szájat, és orrot.
    4. Nagyméretű ecsettel két szemet.
  3. Húzzuk az arc száját mosolygósra.
    1. Szűrők/Torzítás/I-görbítés
    2. Egérrel vezérelve, készíts mosolygós szájat, és nagyítsd meg a szemét is.
    3. Kattints az Animálás fülre. Animáláshoz pipa
    4. Képkockák száma pl:25. Minél többet adsz meg annál finomabb a mozgás, de annál lassabb is.
    5. Pingpong 50 képkocka elkészült.
  4. Kicsinyítsük le a képméreteket. Szűrők/Animáció/Optimalizás (GIF-hez) Csak az alapképnek van háttere. Az előzőt el is dobhatjuk.
  5. Nézzük meg. Szűrők/Animáció/Lejátszás
  6. Mentsük el. File/Mentés másként/mosolygos_arc.gif Mentés animációként
  7. Nézd meg a művet, pl. egy böngészőben.
$$\ \ $$

Lobogó gyertya

Állóképből mozgó

  1. Nyisd meg a gyertya.jpg képet.
  2. Animáld a gyertya lángját, hogy lobogjon.
    1. Szűrők/Torzítás/I-görbítés
    2. Deformálni, Animálás pingpong, 6 db képkocka (11 lesz a háttéren kívül)
    3. A 11-es után végezz el egy 4 kockányi más irányú torzítást. (+8 kocka)
    4. Szűrők/Animáció/Optimalizálás (GIF-hez)
    5. Fájl/Mentés másként/lobogo_gyertya.gif (animáció, 70 ezredmásodperc , hogy egy kicsit gyorsabb legyen)
$$\ \ $$

Előtűnő felirat

Mi lesz belőle?

$$\ \ $$
  1. Készíts előtűnő feliratot GIMP-ben.
  2. Hozz létre egy 300*300-as fekete hátterű képet. Az előtérszínt állítsd fehérre.
  3. Kérj egy új átlátszó réteget.
  4. Betű eszközzel írj rövid feliratot a képre tetszés szerinti betűtípussal, jól látható méretben.
  5. A szöveg réteget olvaszd be az átlátszó rétegbe.
  6. A két réteg közé illessz be egy átlátszó réteget. (A GIMP három réteg esetén képes az előtűnést létrehozni.)
  7. Szűrők/Animáció/Keverés (Közbülső képkockák: 25, Elmosás max. sugara:10, Ismétlés)
  8. Szűrők/Animáció/Lejátszás
  9. Azért, hogy az éles felirat tovább látszódjon, a legélesebb Frame-et kétszerezd meg legalább 5-6-szor.
  10. Mentsd el elotuno_felirat.gif néven, animációként. (100 ezredmásodperc legyen a késleltetés a képkockák között)
$$\ \ $$

Forgó labda, földgömb

Mozgást képeinkbe...

  1. Kérj egy 400*400-as fehér hátterű lapot.
  2. Töltsd ki mintával.
    1. Festékesvödör
    2. Kitöltés mintával
    3. 3Dgreen
    4. Színezd át. Színek/Színezés (Barnás árnyalat -39-es, Telítettség -35-ös, Fényerő – 34-es)
  3. Emeld ki a mélyedéseket
    1. Szűrők/Leképezés, buckaleképezés
    2. Megemelés – 10 körül, Mélység – 2 körül
  4. Kérj egy új átlátszó réteget
  5. Készíts a képre függőleges vonalakat.
    1. Szűrők/Torzítás/Lamellák
    2. 6 szakasz, 20 az elmozdítás
  6. Színezd át a fehér vonalakat feketére
    1. Kijelölés szín szerint és a fehér kijelölése.
    2. Ecset eszköz nagyra állításával a kijelölést mind kifesteni.
    3. Szüntesd meg a kijelöléseket
    4. Összefésülés lefelé
  7. Szűrők/Animáció/Forgó földgömb (25 képkocka)
  8. Játszd le az animációt, mentsd el a képet animációként.
  9. Ugyanezt az effektet használd a vilagterkep.jpg fájlra is.
$$\ \ $$

Pattogó labda

Mozgás...

$$\ \ $$
  1. Hozz létre egy új, átlátszó képet 500×500 pixel méretben.
  2. Nyisd meg a labda.jpg képet. Jelöld ki rajta a labdát az ellipszis kijelölővel és másold a képre új rétegként. A réteg neve legyen l1.
  3. Töröld a háttér réteget.
  4. A pattogó labdához az szükséges, hogy az egymás után másolt labdák ne egyszerre jelenjenek meg, hanem mindig csak egy belőlük. Ehhez írd az l1 réteg neve után zárójelbe, hogy replace. Tehát a réteg neve: l1(replace).
  5. Készíts másolatot a rétegről , nevezd el l2(replace)-nek. Mozdítsd kicsit el a labdát a mozgató eszközzel.
  6. Ismételd, míg a labda kiér a képernyőből.
  7. Szűrők-> Animáció-> Lejátszás
  8. Szűrők-> Animáció-> Optimalizálás GIF-hez
  9. Mentsd el GIF-ként.
  10. Kész!)
$$\ \ $$

Fut a ló

Mozgás...

$$\ \ $$
  1. Az előző utasítások alapján, illetve felhasználva a lo01.gif …lo12.gif képeket, készítsd el a futó lovat.
  2. Az első képet nyisd meg először. lo1(replace)
  3. A másodikat megnyiva, a lovat kivágva, illeszd be az első képen egy új átlátszó rétegre. lo2(replace)
  4. Stb…
$$\ \ $$