34. óra: Önálló munka

A mai órán az önálló feladatmegoldást gyakoroljuk. (Nyilván segítek, ha kell, de próbálják önállóan - ha lehet...)

Elõkészületek

-1. lépés: Nyissa meg a fájlkezelõt!

Az Export könyvtárában hozzon létre egy újabb mappát microbit-gyakorlat néven!

A mai óra munkáit (a megadott néven) oda mentse!

Megjegyzés: Most tehát próbaa céljából a micro:bit-re mentsen, de a végleges verziót az Export/microbit-gyakorlat mappába.

0. lépés: indítsa el a böngészõt, és lépjen be a programozó felületre (jobb egér, megnyitás új lapon):

https://makecode.microbit.org/#


1.A feladat: Készítsen programot veletlen néven, a következõ feladattal:

- Létrehoz egy változót, melynek kezdõértéke 0;

- Ezt folyamatosan megjeleníti;

- A szám értékét másodpercenként egy 0-9 közé esõ véletlen értékre állítja (ami persze így mindig meg is jelenik).

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!

1.B feladat: Fejlessze tovább a programját veletlen néven úgy, hogy ha a véletlen szám 5 lenne, akkor várjon két másodpercet (ne genaráljon több véletlen számot), majd jelenjen meg egy mosolygó smile. A progrmam itt érjen véget.

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!


2. feladat: Készítsen programot vetites néven, a következõ feladattal:

- Öt tetszése szerinti ikont vetítsen 500 ms-onként (vagyis bármely két ikon közt ennyi ideig várjon) egymás után a végtelenségig;

- Ha megnyomjuk az A gombot, a vetítés álljon le!

- Ha megnyomjuk a B gombot, az animáció induljon újra!

- És ez így a végtelenségig...

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!


3. feladat: Hozzon létre egy programot szamolgatas néven!

- Elõször ne jelenjen meg semmi;

- Ha megnyomjuk párszor az A gombot, a gép megjegyzi, hogy hányszor tettük ezt (de még nem mutat semmit), egész addig, amíg meg nem nyomjuk a B gombot;

- Ha a B gombot megnyomjuk, a számolgatás befejezõdik, és kiírja, hogy addig hányszor nyomtuk meg az A-t.

- Ha tud, gondoskodjon arról is, hogy ezután már hiába nyomkodjuk a gombokat, nem történik semmi változás.

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!


4. feladat: Hozzon létre egy programot elkapas néven!
 
 
A) feladat:

- Elõször jelenjen meg a bal alsó sarokban egy pötty.

- Ha megnyomjuk a B gombot, a pötty 1-gyel jobbra, ha az A gombot, akkor 1-gyel balra lépjen! Ügyeljen arra, hogy a pötty ne menjen ki a képernyõrõl!
 

B) feladat:

- Egy 500-700 ms közé esõ véletlenszerû idõpontban induljon egy-egy pötty a felsõ sor egy véletlenszerû pozíciójából, és 100 ms/sor sebességgel 'vándoroljon' lefele. (Hulljon alá!)
 
- Mindezt 10-szer egymás után csinálja! (Véletlen várakozás, pötty-hullás...)
 
(Az A) feladat közben éljen, tehát hullanak a pöttyök, a gombok hatására az alsó sorban mozog a pötty jobbra-balra - egyelõre minden értelem nélkül...)
 
 
C) feladat: Eddig annyit értünk el, hogy hullanak  a pöttyök, és alul mozgatható az 'elkapó' pötty.
 
- Intézze el, hogy amikor egy hulló pötty eléri az alsó sort, érzékeli, hogy az elkapó pöttyre esett, vagy nem.
 
- A 10 pötty lehullása után írja ki a sikeres elkapások számát!

Munkáját próbálja ki, és ha jó, mentse el!

Jó munkát!